The Larger Market Formula.

Bedrijven zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om zich te onderscheiden van de concurrentie en een groter marktaandeel te veroveren. Maar wist je dat de meeste bedrijven zich enkel richten op een kleine 3% van de markt? Iedereen vecht dus om dezelfde klanten binnen te halen. Het is dan ook geen wonder dat de concurrentie in elke sector moordend is.

Gelukkig is er een manier om 37% van de markt te bereiken door gewoon jouw marketingstrategie op een andere manier te bekijken. Zo kan je jouw concurrenten voor blijven en het aantal leads exponentieel verhogen.

Ben jij klaar om de grenzen te verleggen en jouw doelgroep te vergroten? Dan is deze blog echt iets voor jou! We vertellen jou alles wat je moet weten om jouw marketingstrategie te optimaliseren en het potentieel van jouw bedrijf volledig te benutten.

Let’s dive in! 

Een veelgemaakte fout...

Veel bedrijven denken dat ze zich richten op een groot deel van de markt. Alleen zien we dat dat in werkelijkheid niet zo is. Bedrijven richten zich meestal op potentiële klanten die al actief op zoek zijn naar het product of dienst die jouw bedrijf aanbiedt. Deze groep mensen zien bedrijven als ‘het meest waardevol’ omdat ze op korte termijn waarschijnlijk tot aankoop overgaan. Maar deze groep kopers zijn slechts 3% van de totale markt. Dat betekent dat 97% van de totale markt niet bereikt wordt. 

The Larger Market Formula is een marketingstrategie die gericht is op het bereiken van een groter deel van de markt dan de traditionele 3%. Deze strategie zegt dat:

  • Slechts 3% van de mensen is klaar om te kopen.
  • 17% van de mensen is momenteel op zoek naar informatie om hun behoefte te vervullen maar nog niet klaar om jouw klant te worden.
  • Bij 20% van de mensen weten ze dat ze een behoefte hebben, maar doen ze er nog niets mee (ze zoeken zelfs nog geen informatie).
  • 60% heeft op dit moment geen nood aan jouw producten of diensten maar zijn de klanten van de verre toekomst.

Zoals we al zeiden is de 3% van de koopklare klanten de doelgroep waar iedereen op mikt. Deze klanten kiezen voor het bedrijf met de laagste prijs of de hoogste kwaliteit. Die mensen moet je dus niet hebben (of toch niet alleen deze mensen).

Maar wat met de groep die op zoek is naar informatie (17%) of zijn eerste stappen overweegt te zetten (20%)? Nu die groep, die is interessant want als je die 37% kan bereiken, dan ben je de échte winnaar.

Hoe pas je de Larger Market Formula toe?

  • Identificeer welke groepen van mensen mogelijks geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst, maar nog niet actief op zoek zijn naar een oplossing.
  • Begrijp welke behoeften zij hebben en waar zij naar op zoek zijn. 
  • Geef de juiste informatie door op het juiste moment door een boodschap te brengen die aansluit bij hun behoeftes en interesses.
  • Gebruik de kanalen waar zij actief op zijn.
  • Geef deze doelgroep in de mate van mogelijke een aanbod doet aansluit bij hun behoeften.

Hoe trek je als bedrijf de aandacht?

  • Maak gebruik van content marketing zoals social posts en blogs
  • Gebruik gerichte advertenties
  • Zorgen dat jouw website niet op pagina 2 van Google staat (SEO)
  • Downloadbare zaken aanbieden zoals checklists
  • Direct (e-)mailings
  • Organiseer evenementen waar je jouw product of dienst kunt presenteren.

Hoe wek je interesse op voor jouw producten/diensten?

  • Los een probleem op
  • Laat jouw toegevoegde waarde zien
  • Vertel een verhaal
  • Biedt iets exclusiefs aan
  • Gebruik visuele content

Door je te richten op deze groep, kun je als bedrijf je bereik vergroten en meer klanten aantrekken die anders mogelijks over het hoofd wordt gezien. Het is daarom belangrijk om je niet alleen te richten op de 3% koopklare klanten maar ook te zoeken naar manieren om de andere 37% te bereiken en te converteren. 

Wij bouwen mee aan de groei van jouw bedrijf.

Bij Haylo doen we er alles aan om van jouw bedrijf een succes te maken. We zijn jouw persoonlijke adviseurs in een steeds veranderende en digitaliserende wereld. Door samen de juiste keuzes te maken op vlak van marketing en IT zetten we jouw bedrijf op de kaart. De basis van deze aanpak is een partnership op lange termijn, want zo krijg je een duurzame win-winsituatie voor alle partijen.

Samen met trots terugblikken op de resultaten uit een samenwerking, daar doen we het voor!

Neem contact met ons op